Тенденції дизайну офісних меблів та офісу 2020

Офіс 2020: що таке бенч-система і навіщо лаунж-зона в офісі

Зараз багато компаній створюють свої прекрасні офіси не лише заради іміджу. Кращими умовами праці вони розраховують залучити й утримати найцінніших співробітників, які будуть плідно працювати, професійно рости у сприятливому середовищі і приносити компанії прибутки. Ця тенденція набирає оберти і можна сміливо стверджувати, що дизайн офісу найближчим часом буде орієнтований в першу чергу на створення комфортних умов праці для персоналу.

Офісні меблі відіграють в цьому питанні велику роль, оскільки дизайн інтер'єру безпосередньо впливає на те, як співробітники офісу взаємодіють між собою і який у них настрій. У міру того, як компанії впроваджують нові методи роботи, з'являються і нові напрями в області конструктиву офісних меблів і дизайну інтер'єру.

6 основних напрямів облаштування офісів в 2020 році

  1. Офіс відкритого планування
  2. Розумні офісні меблі
  3. Загальні робочі місця
  4. Еко-дизайн та екологічність
  5. Лаунж-зони в офісі
  6. Індивідуальні робочі місця

Офіс відкритого планування та бенч-системи

Ідея офісу відкритого простору (Open Space) не нова, але вона отримала подальший розвиток, зважаючи на свої надзвичайно корисні властивості: на відкритій офісній площі можна розмістити більшу кількість робочих місць, економлячи при цьому кошти та простір. Таке планування також сприяє розвитку почуття спільності, розширенню співпраці і зміцненню соціальних стосунків між співробітниками. Зважаючи на це, меблі для OpenSpace залишаються надто популярними та затребуваними.

Сьогодні виробники офісних меблів для Open Space пропонують бенч-системи (нескінченні робочі столи). Суть їх в тому, що до опорного столу приставляються додаткові елементи у необхідній кількості, створюючі стільки робочих місць, скільки необхідно на цьому етапі. Такі системи дозволяють серйозно заощадити на купівлі офісних столів, оскільки залучається менша кількість опорних елементів. Так, звичайний офісний стіл має 4 опори. У бенч-системі стільки ж опор має стіл на два робочі місця і так далі. Таким чином, формуються офісні столи, що складаються з 4, 6, 8 та й більше робочих місць.
Переваги бенч-систем:
  • економія коштів компанії;
  • міцність і довговічність, обумовлена використанням металевих опор;
  • зручність в експлуатації, швидкий монтаж, розбирання, транспортування;
  • можливість додавання або заміни окремих елементів.

Білі офісні бенч столи

Приклад бенч-системи - столи з колекції меблів для персоналу ДЖЕТ.

Розумні офісні меблі

Сучасні технології - потужний інструмент для розвитку бізнесу. Технічні досягнення, інтегровані в сучасний офіс, дозволяють співробітникам оперативно обмінюватися даними, ефективно контролювати виконання поставленого завдання, якісно здійснювати управління проектами.

Тепер офісні столи можуть комплектуватися дуже зручними і потрібними аксесуарами, такими як:
  • порти безпровідної зарядки для мобільних пристроїв,
  • настільні сенсорні екрани "персональний помічник",
  • утримувачі процесорів, що навішуються під столами,
  • кабель-канали, кабельні шлюзи, підвісні лотки для комунікацій,
  • вбудовані датчики зайнятості, котрі збирають статистику використання робочих місць,
  • настільні контроллери, що підключаються до мобільних застосунків.

Офісні столи зі звукопоглинальними перегородками, оснащені безпровідною зарядкою

Загальні офісні меблі для co-working

Коворкінг - абсолютно нова бізнес-модель, яка завойовує популярність серед підприємців, стартапів, фрилансерів та співробітників компаній, працюючих віддалено. Передбачає короткострокову оренду робочих місць у відкритому офісі загального користування. Коворкінги дозволяють спільно використовувати офісний простір, ресурси, а іноді навіть талант і знання інших його резидентів. Відповідно, меблі для коворкінга мають свої особливості. Так, наприклад, в таких офісах широко застосовуються шафи-локери з персональними комірками для зберігання особистих речей.

Персональні комірки шаф для коворкінгів оснащені кодовими замками.

Еко-дизайн та екологічність офісу

Тенденція еко-дизайна офісу, яка полягає в тому, щоб привносити природу до офісних приміщень, триває. Багато компаній вкладають солідні кошти для створення інфраструктури, що імітує природне місце існування людини. Багаторазово доведено, що зелень і натуральні матеріали в дизайні офісу сприяють емоційній прихильності співробітників до місця роботи. Елементи природи асоціюються у людей із здоров'ям і благополуччям, налаштовують їх на позитивний і творчий лад. Звичайно, не усі компанії можуть облаштувати цілі офісні парки з водними спорудами і зеленими садами. Але впровадження окремих природних елементів реальне у будь-якому офісі. Це можуть бути:
  • меблі для офісу з натуральних матеріалів - дерева, шпону, фанери;
  • живі рослини, дерева бонсаї, квіти в горщиках;
  • офісні перегородки з бамбука або ліан;
  • невеликі водні споруди - штучний ставок, водоспад або фонтан;
  • елементи декору стін і підлоги з природних матеріалів;
  • великі вікна, прозорі стіни або стелі, крізь які видно вулицю;
  • застосування природних забарвлень і візерунків в дизайні офісу.
Еко дизайн кабінета керівника Спейс

Стіна з живих рослин в інтер'єрі кабінету керівника Space.

Лаунж-зони в офісі

Набирають популярності в інтер'єрі офісу лаунж-зони - місця для комфортного очікування, релаксації, спілкування. Тут можна відпочити від робочої метушні, розслабитися, випити чашку кави і поговорити з колегою в неформальній обстановці. Основні меблі в лаунж-зоні - м'які зручні дивани, крісла, пуфи, столики для кави. Ці куточки частенько оформлюються дизайнерами в домашньому стилі, створюючи додатковий затишок в приміщенні. Такий офісний інтер'єр вподобають міленіали, які складають значну долю офісних співробітників у сучасних компаніях. Вони цінують невимушену обстановку, можливість попрацювати з ноутбуком на дивані "як вдома" і обговорити робочі проєкти без зайвого офіціозу.

Лаунж-зона в офісі з меблями Milano

Ефектні меблі Milano в офісній лаунж-зоні.

Індивідуальні робочі місця

Незважаючи на популярність відкритих планувань, все ж не слід зовсім відмовлятися від індивідуальних робочих місць в офісах. Деяким людям потрібна тиша і відсутність відволікаючих чинників. У таких випадках гарним рішенням для відкритого простору є дивани з високою спинкою або робочі кабінки:
Офісні кабінки для переговорів

Який дизайн офісу обрати?

Це питання потрібно вирішувати, ретельно зваживши усі потреби співробітників і компанії. І знайти правильний баланс. З одного боку, необхідно створити зручний і красивий офіс для людей, але при цьому обов'язково врахувати стратегію компанії, її традиції, цінності, особливості структури. Не гнатися тільки за красою, інтер'єр офісу має бути функціональним і гнучким. Тоді компанія зможе швидко реагувати на умови, що міняються, успішно розвиватися і бути попереду конкурентів.